25# Digitale vaner
25# Digitale vaner

25# Digitale vaner

Den siste modulen er snart ferdig, og sommerferie står for tur. Dette har vært et lærerikt semester hvor jeg har fått mye informasjon om ting jeg trodde jeg kunne. I dette innlegget skal jeg gjør redegjøre for digitale vaner og hvordan markedsøfring kommer til å utvikle seg i fremtiden.

Det har gått over et år siden pandemien startet. I et helt år har studenter brukt digitale kanaler for å se forelesningene hjemme. Å bruke digitale plattformer har blitt en del av den nye hverdagen vår. Vi har for eksempel begynt å bruke Zoom til forelesninger og møter som vi før ville gjort fysisk. Facebook, Instagram, Snapchat og TikTok er eksempler på sosiale medier som er viktige for mange bedrifter å ta i bruk som en del av markedsføringen. Det var under korona i fjord at TikTok ble populært og det var en helt ny app for mange.

Det skjer ofte endringer i digitale kanaler. Veldig mange digitale kanaler vokser, mens noen blir mindre og mindre populære. Sosiale medier har gjort at vi kan kommunisere med hvem vi vil rundt om verden. Jeg tror om en del år så vil kanskje de sosiale mediene som Instagram og Facebook ikke være like populære. Jeg vil tro at det dukker opp nye digitale kanaler som vil påvirke både hverdagen mer og arbeidslivet vårt. Det er stort fokus på personvern/GDPR og retningslinjer som digitale kanaler må følge. I tillegg til digitale kanaler har vi nettsider og nettbutikker som er en del av bedriftens ansikt utad. Under pandemien har nettbutikker måtte tilpasse seg situasjonen, og mange har funnet smarte løsninger for å holde bedriften i live.

Lisa

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *